چکاوک پر از آرزوی پرواز

چکاوک پر از آرزوی پرواز

کاش زمان کمی مکث می کرد...
چکاوک پر از آرزوی پرواز

چکاوک پر از آرزوی پرواز

کاش زمان کمی مکث می کرد...

این روزا

این روزای خیلی زودتر از اونچه که تصور بکنم میگذره . 

سال قبل خیلی شور و اشتیاق داشتم برای پیشواز بهار ولی امسالو نمیدونم چم شده!! 

سال قبل از بهمن ماه شروع کردم کارا رو تخم مرغا رو با ظرافت خالی میکردم و میذاشتم خشک بشه. تا بعد روشون طراحی کنم.

کلی گندم و جو .عدس و ماش و ارزن پاک کردم واسه ی سبزه عید... 

گل گلدونامو با خاکش عوض کردم و پاشو با ریگ تزیین کردم.

باغچه رو با داداشی با کلی ذوق کندیمو گل کاشتیم .(گل پیچک و لاله عباسی.و یه گل دیگه هم هست که اسمشو نمیدونم) 

در خونه رو هم چند تا درخت با گندم و گل کاشتیم. 

خودم تنهایی کلی گل درست کردم و با قالب پنیر قالبای کوچیکی درست کردم وقتی خشک شد پای گل محمدی رو دور چینی کردم. 

با پنبه و ابپاش و روغن بادوم گلامو تر و تمیز کردم حتی واسشو اهنگم میذاشم و با هاشون درد دلم میکردم(البته دور از چشم اطرافیا که خندیدن بهم رو شاخش بود)  

امسال ولی ... 

درختچه گل توی خونه کلی مگس بهش افتاده و پر شته شده بود توی خونه هی بهم میگفتن تو مگه کشاورزی نمیخونی چرا کاری نمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

منم یه روز دلو زدم به دریا و با توجه به این که هیچ بار علمی از اون همه کتاب و درس کشاورزی که پاسشون کردم نداشنم وبا توجه به این که هیچ وسیله ای برای هرس درخت در اختیارم نبود. 

رفتمو قندچین اشپزخونه رو ورش داشتمو درختچه گلو هرس کردم با همون فرمی که دوس داشتم  

یکی دو روز بعد درختچه جونه داد و الانم دیکه برگاشو میشه دید 

دیروزم درخت مو هرس کردم وقتی همه رفتن بیرون البته بیشتر مادرم به کارای من اعتماد نداره همشم خوب ازاب درمیادا ولی نمیدونم چرا این جوریه همش بهم قر میزنه میگه خراب کردی  

ولی بابا اروم میشینه و میگه خب چیکار میکنی همین دیروز پیشم بود و با چهره بازش منم انرژی گرفتم به نظر خودم که این درخت به یه هرس شدید نیاز داشت ولی مطمنم که امسالو بار نمیده 

در خونه رو هم میخوام چمن بکارم ولی تا میگم مادری میزنه تو ذوقم ... 

البته شاید حق داره ولی من زیاد حساس شدم خیلی زود بهم میریزم. 

ولی با همه اینا گفتم مث قبل نیستم

البته با وضعیت الان اینجا همه مردم توی خودشونن 

غمو میشه از نگاهشون فهمید... 

الان که فهمیدم کسی به فکر این قشر از مردم نیست و چقدر مظلومن بیشترو بیشتر دوسشون دارم. 

ولی باهمه این چیزا بازم میرم به استقبال بهار ولی نه مثل قبل شاید به زور 

خدا کنه این حس قشنگ برگرده

نظرات 8 + ارسال نظر
fars جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:46 http://www.fars.eoo.ir

89562165415گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fars.eoo.ir

مهدی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:42

سلام دختر خوب ....امیدوارم روحیه و فکر تو عیدانه بشه ...منم فکر میکنم امسال با اینکه نزدیک عید ولی بوی عید نمیاد...اما منم برای باغچه حیاطمون کود اماده کردم و انشالله بعد عید شروع به کاشتن سبزی و گلها میکنم...

سلااااااااااام
ان شالله
حال همهمون خوب شه
باریک الله
چه گلی میکاری اقا مهدی؟

کندم جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:47

برای منم همینطوره دیگه ذوق قدیم توی وحودم نی.امیدوارم برای همه برگرده این حس.
چقدر اسم من توی این پست تکرار شده

بله ما اینیم دیگه یکی رو دوسش داشته باشیم هی اسمشو تکرار میکنیم

.
.
سبزه نمیذاری؟

هانیه شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:36 http://samtezendegi.blogsky.com/

درکت میکنم...
همین....
چون حال امسال تو با امسال من هیچ فرقی نداره...

هانیه شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:39 http://samtezendegi.blogsky.com/

شیشه های شکسته تعویض می شوند …
پل های شکسته ، تعمیر …
آدم های شکسته ، فراموش !!!

ادم های شکسته نابود میشوند

گندم شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:27

نه
حس هفت سین نیست....

منم زیاد نمیذوقم

مهدی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 00:24

دوباره سلام...... در پاسخ به پاسخ شمامن چند روز دیگه گل بنفشه میکارم در کنار گلهای رز جلوی ایوون....و بعد عید با اماده کردن باغچه بذر گلهای نرگس و جعفری کوتاه و بلند..میکارم و همچنین تخم گل کوکب و گل اختر را در جاهای دیگه میکارم.....اگر کمک خواستی بیام کمکت...! راستی ساکن کجا هستید.؟

سلام
خدا قوت...
منم پیاز گل نرگس و زنبق گرفتم ولی چون بهم گفتن تو پاییز وقتشه توی گلدون تو خونه کاشتمشون
ساقه دادن ولی بعد زرد شدن و پوسیدن حالم اصن بد شد
اینجا یکیو میخوام که پایه باشه تو این کارا کمکم کنه مثلا بذر و کود و وسلیه برام جور کنه که داداشم هست ...
ولی زیاد سر ودس برام نمیشکونه ...ههههههههه
نهالم که کاشتم به برکت پر آبی هیچ کدوم به ثمر نرسید و همش خشکید
درخت گلمم پر شده از زنجرک و بچه مگس نمیدونم چه سمی بزنم
خیر سرم دانشجوی این رشته ام ولی کو کار عملی کو تجربه؟؟؟؟؟؟؟؟
استادای محترمم که شمارشونو نمیدن!!!
جواب ایمیلم نمیدن
خسته شدم
حالم گرفته

مهدی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 00:41

برای شته و مگس باید سم دیازینون بزنی....بذر فروشی داره یا سم فروشی .اخرهم جواب منو ندادی کدوم شهری؟ عیبی نداره منو بپیچون.

یعنی این سمو بزنم خوب میشه؟
مرسی از لطفطون
ببخشید خواستم بنویسم حواسم نبود ثبتو زدهه بودم
من بچه اصفهانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد